Η μονάδα αυτή είναι στην Χίο.Θεωρείται μια απο τις πιο σύγχρονες μονάδες χυμοποίησης στην Ελλάδα.Αξιοποιεί την παραγωγή πορτοκαλλιού και μανταρινιού στο νησί.
Αυτό που έχει σημασία,φαίνεται και στο video είναι ο μικρός αριθμός που απασχολείται στο εργοστάσιο λόγω του υψηλού επιπέδου αυτοματισμού της μονάδας.
Η εξέλιξη της τεχνολογίας απαιτεί όλο και λιγότερες θέσεις χειρωνακτικής εργασίας στις αναπτυγμένες οικονομικά κοινωνίες.
Το βλέπουμε πλέον σε όλες τις οικονομικές δρατηριότητες.Στην συλλογή της ελιάς,στην συσκευασία των κηπευτικών.,στις οικοδομικές δρσαστηριότητες ..
Τίθεται απο την πραγματικότητα ένα επείγον ερώτημα.
Πως θα απορροφηθεί το διαθέσιμο εργατικό δυναμικό της χώρας;
Χωρις ανάπτυξη εθνικής τεχνολογίας ,Οι ελπίδες βιώσιμης ανάπτυξης μειώνονται δραματικά.
Η ανάπτυξη όμως τεχνολογίας προυποθέτει πόρους για την έρευνα ,και την ανάπτυξη ενός εξελιγμένου συστήματος εκπαίδευσης .Τι υπάρχει απο αυτά ;
Σχεδόν τίποτα.Ετσι οι νέοι μας φεύγουν(πλέον φεύγουν για να σπουδάσουν σε άλλες χώρες),για να δημιουργήσουν τεχνολογία για άλλες χώρες οι οποίες θα μας την πουλήσουν πολυ ακριβά.Ετσι γίνεται στις αφρικάνικες χώρες...
Το 40% των αποφοίτων του Λυκείου πλέον σπουδάζει στο εξωτερικό .
Γιατι εξάλλου να πάνε στο ελληνικό δημόσιο πανεπιστήμιο;Συνήθως χάνουν 2 χρόνια απο απεργίες,κινητοποιήσεις κάθε είδους.
Γιατί στην Ελλάδα όμως ΄ζούμε στην εποχή του εκπαιδευτικού αραμπά.Οταν στο Χάρβαντ διδάσκουν καθηγητές 30-35 χρόνων απο όλες τις εθνικότητες ,στα δικά μας πανεπιστήμια "βασιλεύουν" αιωνόβιοι μέντορες
που τουλάχιστον τα τελευταία χρόνια δεν αξιολογήθηκαν ποτέ για την εκπαιδευτική τους καταλλήλοτητα.Διαφθορά,παραμάγαζα,κατάντια...Οποιος αξίζει εξοντώνεται και εξαναγκάζεται σε φυγή.Και ό χώρος αυτός είχε την δυνατότητα να αυτορυθμιστεί και να δείξει διεξόδους στην υπόλοιπη κοινωνία.
Και δυστυχώς χάθηκε ένα μεγάλο στοίχημα για την αριστερά καθώς η δύναμη της στην Ανώτατη εκπαίδευση ήταν και είναι σημαντική αλλά δεν κατάφερε να δώσει τον διαφορετικό τρόπο γραφής και σκεψης που προτείνει στην ελληνική κοινωνία.Συμβιβάστηκε και έγινε σημαιοφόρος ενάντια σε κάθε προσπάθεια αλλαγής.
Πανεπιστημιακά ιδρύματα όπως το ιστορικό ΕΜΠ έχει καταποντισθεί σε αφρικάνικα τριτοσκοσμικά επίπεδα..
Υπάρχουν βέβαια νησίδες στην Ανώτατη εκπαίδευση ,που προσπαθούν μέσα στη σήψη,και στέλνουν μηνύματα ότι η ελληνική εκπαίδευση μπορεί να παιξει τον ρόλο της στην επαναφορά της χώρας σε μια βιώσιμη κατασταση.Οι επιτυχίες όμως απλα κάνουν πιο έντονη την θλίψη για την κατάσταση.
Πρέπει σαν κοινωνία να επανεξετάσουμε πολλά θεμελιώδη πράγματα στην κοινωνική μας οργάνωση
να ανατρέψουμε ,να μηδενίσουμε π΄ραγματα που πρέπει να ξανασχεδιαστούν απο την αρχή.
Η χώρα χρειάζεται ένα reset .
Κυκλοφορούν διάφορες θεωρίες ,οι οποίες έχουν ένα καίριο μειονέκτημα .
Αγνοούν την ταχύτατα εξελισσόμενη κοινωνική πραγματικότητα ,
προκειμένουν να βρεθεί πεδίο εφαρμογής η εκάστοτε ιδεολογία η οποία σαν γραφειοκρατικό εργαλείο πάντα παγιδεύεται αρκετό χρόνο πίσω.
Γιατί αργεί η ιδεολογία να προσαρμοστεί την πραγματικότητα;
Aπλά γιατί παράγει εξουσία και η αλλαγές σημαίνουν αλλαγές στην
εξουσία των φορέων που παράγουν πολιτική.
Για αυτό η πολιτική σαν συγκεκριμένη έκφραση της ιδεολογίας έχει χάσει την λάμψη της στην κοινωνία.
Γιατί απο εργαλείο παρέμβασης στα κοινωνικά δρώμενα ,εξελίχθηκε σε 'φωλιά" βολέματος
πολιτικών στελεχών.
"Ι"
Chios Fruits Corporate Video from GreekExport Almanac on Vimeo.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου