Την είδηδη αυτή την έβαλα για να κατανοήσουμε τις διεργασίες που γίνονται στον κόσμο.Αυτη τη στιγμή είμαστε σε ένα περιβάλλον παγκόσμιου οικονομικού πολέμου. και μάλιστα ανελέητου.
Το παλιό εργαλείο ανάλυσης και αντίδρασης της διαμάχης κεφαλαίου με εργαζόμενους δεν λειτουργεί πλέον γιατι το κεφάλαιο παει στην διπλανή χώρα και οι εργαζόμενοι μένουν άνεργοι να κοιτάνε τα ντουβάρια δλδ χωρις "εχθρό" ..Πλέον η μάχη γίνεται ανάμεσα σε εθνικες συμμαχίες εταιρείων -συνδικάτων
.Αυτός που βρίσκει την πιο ισσοροπημένη συνταγή ανάμεσα στους δύο πόλους της συμμαχίαςώστε να την κρατήσει συμπαγή μεχρι το τέλος θα κερδίσει...Οι χαμένοι θα προκαλέσουν πραγματικό πόλεμο
Εγώ δεν επικροτώ τέτοια πράγματα απλα προσπαθώ να μεταφέρω την πραγματικότητα.
"Ιχνηλάτες".
..
Συμφωνία-σταθμός στη ιστορία των εργασιακών σχέσεων, θεωρείται η πρόσφατη συμφωνία της FIAT
με τους εργαζομένους της εταιρείας, η οποία τροποποίησε το πλαίσιο των
εργασιακών σχέσεων της χώρας αντικαθιστώντας την εθνική συλλογική
σύμβαση από τη σύμβαση με την επιχείρηση. Αυτή η επισήμανση απασχολεί
αναλυτές και ακαδημαϊκούς, μετά από τη ψηφοφορία που άναψε το πράσινο
φως στα σχέδια της διοίκησης.
Αναλυτικότερα, η διοίκηση
πρότεινε στους εργαζομένους ένα πλαίσιο εντατικών εργασιακών συνθηκών με
υψηλότερες αποδοχές έναντι της διακοπής λειτουργίας του εργοστασίου. Το
δίλημμα συνοψίσθηκε ως εξής: με το ισχύον δυναμικό και το πλαίσιο
λειτουργίας η εταιρεία δεν μπορεί να φέρει σε πέρας νέες παραγγελίες,
άρα θα πρέπει να κλείσει το εργοστάσιο.
Αυτά είπε η διοίκηση, και
προσέθεσε: αν όμως οι εργαζόμενοι δεχτούν να μένει το εργοστάσιο
ανοιχτό 24 ώρες τη μέρα, 6 μέρες τη βδομάδα, αν δεχθούν να μειώσουν τον
χρόνο στα διαλείμματά τους, αυξήσουν τις υπερωρίες και τις νυχτερινές
βάρδιες τους, καθώς και τις αποδοχές τους, τότε το εργοστάσιο μπορεί να
αναλάβει νέα γραμμή παραγωγής για JEEP και Alfa Romeo.
Στο σκληρό δίλημμα οι 5.430 εργαζόμενοι μετά από μια διήμερη συνέλευση ψήφισαν την πρόταση της εταιρείας με ποσοστό 54,3%.
Αντίθετη στη συμφωνία με την επιχείρηση, την οποία πρέπει να σημειωθεί
ότι είχαν ήδη υπογράψει οι περισσότερες συνδικαλιστικές οργανώσεις, ήταν
και παρέμεινε ως το τέλος η συνδικαλιστική οργάνωση των μεταλλουργών.
Με την απόφασή τους αυτή, οι εργάτες της FIAT Mirafiori
δεν θα εξαρτώνται πλέον από τη συλλογική σύμβαση εργασίας των
μεταλλουργών - με άλλα λόγια οι κλαδικές και οι εθνικές συλλογικές
εργασίας εισήλθαν σε ένα δρόμο αμφισβήτησής τους και υποκατάστασής τους
από ad hoc συμβάσεις με την εταιρεία.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου