Τετάρτη 4 Σεπτεμβρίου 2013

Εδώ Κως: Κι εμείς μπορούμε all inclusive

Η ιδέα που φαίνεται ότι υλοποιείται στο νησί της Κω έχει συζητηθεί και στην περιοχή μας.
Αναγνωρίζεται απο αρκετούς επαγγελματίες του κλάδου ώς η μόνη λύση επιβίωσης...Η περιοχή μπορεί να μην έχει παράδοση σε επαγγελματικές συνεργασίες αλλά η ανάγκη επιβίωσης αλλάζει τα δεδομένα και τις προκαταλήψεις...


"Ι"

Αρκετές φορές για να μπορέσει ο άνθρωπος να αντιληφθεί το μέγεθος των αλλαγών που συμβαίνουν και να αξιολογήσει καλύτερα τα πράγματα, ίσως έχει ανάγκη μια μικρή αναδρομή ώστε να καταλήγει σε αξιόπιστα συμπεράσματα. Το σημαντικότερο όμως είναι να βλέπει πιο μπροστά και να προσπαθεί να διαμορφώνει τις εξελίξεις.
Αυτοί που καθορίζουν τις εξελίξεις, σε όλα τα επίπεδα, γνωρίζουν πως βασική αδυναμία κάθε μεμονωμένου ανθρώπου είναι ότι σκέφτεται με βάση προηγούμενα γνωστά δεδομένα και ως εκ τούτου αδυνατεί να χαράξει πορεία για το μέλλον και να επηρεάσει καταστάσεις που αφορούν σε περισσότερους από τη δική του οικογένεια, επιχείρηση ή μικρή κοινωνία, ειδικά σε περίοδο γενικότερων θεμελιωδών αλλαγών.
Σε αυτό το πλαίσιο, κυριαρχεί από χρόνια στους βασικούς τουριστικούς προορισμούς της χώρας μας διάχυτη αγωνία, πού πάνε τα πράγματα, αν θα επιβιώσουν στον σκληρό ανταγωνισμό οι μικρομεσαίες οικογενειακές επιχειρήσεις, που δημιούργησαν άλλωστε τον ελληνικό τουρισμό. Τι θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά ώστε σημαντικές τουριστικές περιοχές, όπως η Κως, να μη μονοπωλούνται από τις μεγάλες επιχειρήσεις διακίνησης και φιλοξενίας τουριστών αλλά το τουριστικό εισόδημα να διαχέεται ικανοποιητικά στην τοπική κοινωνία.
Κατά καιρούς έχουν ειπωθεί πολλά. Όλα όμως κατέληγαν σε αδυναμία παρέμβασης σε μια παγκοσμιοποιημένη και απολύτως ανταγωνιστική αγορά, που μετακινεί με ευκολία τους τουρίστες από την Ελλάδα στην Τουρκία και από εκεί στην Ισπανία ή στην Αίγυπτο.

Ειδικά κάθε συζήτηση για απαγορεύσεις ή λήψη διοικητικών μέτρων δεν έφτασε ποτέ να αποκτήσει περιεχόμενο αλλά παραμένει σε φιλολογικό επίπεδο. Προφανώς δεν μπορεί να γίνει διαφορετικά σε μια αγορά που ανοίγει όλο και πιο πολύ τα σύνορά της, με βασική αρχή «το μεγάλο ψάρι τρώει το μικρό», εκτός και το μικρό αποδείξει ότι είναι πιο ευέλικτο ή πονηρό και καταφέρει να ξεφύγει.
Στην Κω, έναν από τους σημαντικότερους τουριστικούς προορισμούς της χώρας μας, με ταυτότητα στην ευρωπαϊκή αγορά, εσχάτως βρίσκεται σε εξέλιξη μια φιλόδοξη προσπάθεια αναστροφής της πτωτικής πορείας - έως εξαφάνισης - των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Μια προσπάθεια που ξεκίνησε από τον Δήμο του νησιού και προσπαθεί να ενώσει τις διάσπαρτες παραγωγικές δυνάμεις της τοπικής κοινωνίας.
Η ιδέα στη σύλληψή της φαίνεται απλή. Αφού κι εμείς, δηλαδή οι μικρομεσαίες τουριστικές επιχειρήσεις του νησιού, πουλάμε τα ίδια προϊόντα και τις ίδιες υπηρεσίες που πουλάνε τα ξενοδοχείαall inclusive γιατί να μην μπορούμε να το κάνουμε με ενιαίο τρόπο, σε ένα πακέτο, ώστε να κρατηθούμε στην αγορά;
Κοινός ο προβληματισμός, δύσκολο το εγχείρημα. Άντε τώρα να αποδεχτούν όλοι ότι μπορούν να συνεργαστούν και να βγουν με ενιαίο τρόπο στη διεθνή αγορά.
Από την άλλη, το αδιέξοδο είναι εδώ και η πορεία εξαφάνισης σχεδόν βέβαιη σε μια διάρκεια χρόνου, ακόμη και για αυτούς που ακόμη αντέχουν. Αν υπολογίσουμε ότι η Ευρώπη εισέρχεται σε βαθιά οικονομική ύφεση για τους πολλούς και οι γενικότερες αλλαγές δείχνουν μείωση εισοδημάτων για όλους τους ευρωπαϊκούς λαούς, αυτό οδηγεί άμεσα στο συμπέρασμα ότι ο τουρισμός θα χτυπηθεί με διάφορους τρόπους και πρώτα από όλα με μείωση τιμών που οδηγεί σε αδιέξοδο τις επιχειρήσεις. Έτσι ο μεγάλος για να βρει χώρο να επιβιώσει θα σπρώξει τον μικρότερο στο κενό και πάει λέγοντας.
Μπορεί να ακούγεται φιλόδοξος ένας τέτοιος σχεδιασμός αλλά έχει βάση πραγματική. Η τεχνολογία δίνει δυνατότητες και δημιουργεί ευκαιρίες επιβίωσης σε όσους μπορούν να την αξιοποιήσουν παραγωγικά. Ο τρόπος που προτείνεται, παρουσιάστηκε προ ημερών, είναι να «κουμπώσουν» όλες οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις σε ένα portal (www.kos.gr) που αξιοποιώντας το διαδίκτυο θα παρέχει πληροφορίες, αξιοποιώντας όλες τις σύγχρονες διαδραστικές δυνατότητες.
Τελικός στόχος όλων αυτών, στην ολοκλήρωση του εγχειρήματος, να δίνει τη δυνατότητα σε κάθε εν δυνάμει επισκέπτη του νησιού να δημιουργήσει το δικό του πακέτο αγοράς υπηρεσιών από τις συμβαλλόμενες τοπικές επιχειρήσεις (από διαμονή, φαγητό, ενοικίαση οχημάτων μέχρι διαδρομές) διαμορφώνοντας τις ανάγκες του σύμφωνα με τις επιθυμίες του ή τις επιθυμίες του σύμφωνα με τις δυνατότητές του.
Σαφώς πρόκειται για κάτι καινούριο και πρωτόγνωρο, ως τέτοιο δημιουργεί ενδεχομένως αμηχανία σίγουρα όμως προκαλεί το ενδιαφέρον. Ήδη στην πιλοτική εφαρμογή του συμμετέχουν οι πρώτες 500 επιχειρήσεις της Κω και συνεχώς αυξάνονται.
Εδώ θα κριθούν όλοι, στη δυνατότητα συνεργασίας και συναντίληψης των πραγμάτων. Δήμος και τοπική κοινωνία μπροστά στα κοινά αδιέξοδα ψάχνουν από κοινού λύσεις. Η ενότητα δυνάμεων αναγκαία, οι διαφορετικές απόψεις μπορεί να αξιοποιηθούν παραγωγικά και η Κως να ανοίξει έναν νέο δρόμο καινοτομίας και νέας επιχειρηματικότητας που έχει ανάγκη η χώρα μας στο σύνολό της

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου