Τετάρτη 15 Ιανουαρίου 2014

Παραμένουν οι εξυπηρετήσεις στα λιμενικά τμήματα Πόρτο Χελιού και Ερμιόνης, κατά 90%

 Ενημέρωση Πελοποννήσου

*Τι απάντησε ο Λιμενάρχης Ναυπλίου κ. Σπύρος Μαρίνος, σε ερωτήσεις του Κώστα Πρώιμου


Ο Λιμενάρχης Ναυπλίου κ. Σπύρος Μαρίνος, σε παλαιότερη εκδήλωση,
δέχεται τα συγχαρητήρια του υφυπουργού Πολιτισμού κ. Γιάννη Ανδριανού
Η  μνημονιακή υποχρέωση αναδιάρθρωσης των λιμενικών υπηρεσιών της χώρας, επιφέρει την υποβάθμιση των υπολιμεναρχείων της Ερμιόνης και του Πόρτο Χελίου, καθώς και την κατάργηση των λιμενικών σταθμών της Κοιλάδας και του Τολού. 
Το νέο θεσμικό πλαίσιο, οργάνωσης διοίκησης και εποπτείας μιας τεράστιας περιοχής, που αρχίζει από το Λεωνίδιο, συμπεριλαμβάνει το Παράλιο Άστρος και εκτείνεται μέχρι την «Θερμησία» στην Ερμιονίδα, μετατρέπει το Λιμεναρχείο του Ναυπλίου σε «Στρατηγείο», δημιουργώντας αναστατώσεις και φόβους ιδιαίτερα στην Ερμιονίδα.
Ζητήσαμε από τον Λιμενάρχη Ναυπλίου κ. Σπύρο Μαρίνο, να μιλήσει στην «Ενημέρωση Πελοποννήσου», για τις αλλαγές που έρχονται και θα επηρεάσουν στο εγγύς μέλλον, τη ζωή και τη λειτουργία όλων όσων έχουν σχέση με τη θάλασσα, τις ακτές και τα λιμάνια της Ανατολικής Πελοποννήσου.
Αναφερόμενος στα «συν και τα πλην», του νέου σχεδιασμού, που μεταξύ άλλων, προβλέπει καταργήσεις λιμενικών σταθμών και υποβαθμίσεις υπολιμεναρχείων, σε Ερμιονίδα και Τολό, ο κ. Μαρίνος ήταν πολύ επεξηγηματικός. «Όσον αφορά στα λιμενικά τμήματα, ως προς την λειτουργία τους, δεν διαφέρουν σχεδόν καθόλου, από την λειτουργία ενός λιμενικού σταθμού, που προϋπήρχε. Βεβαίως διαφέρει από την λειτουργία, ενός υπολιμεναρχείου. Φρονώ ότι η Κεντρική διοίκηση, έχει προνοήσει και θα μας διαβιβάσει οδηγίες, ώστε να εξυπηρετούνται ομαλά, οι συναλλασσόμενοι πολίτες. Το πρόβλημα εστιάζεται, στις υπηρεσίες που καταργούνται. Εν προκειμένω, οι ενδιαφερόμενοι ή οι επαγγελματίες, στην περιοχή του Τολού, θα πρέπει να προσέρχονται στο Κεντρικό λιμεναρχείο του Ναυπλίου, για να διεκπεραιώνουν τις υποθέσεις τους. Ωστόσο αυτό δεν σημαίνει, πως εάν  διαπιστώσουμε την ανάγκη της προσωρινής λειτουργίας, ενός καταργηθέντος λιμενικού σταθμού, κατά τους μήνες αιχμής του καλοκαιριού, δεν θα κινηθούμε, προς αυτήν την κατεύθυνση… »
Επιμείναμε ζητώντας διευκρινίσεις για την Ερμιονίδα όπου, τα δύο υπολιμεναρχεία γίνονται λιμενικά τμήματα και ο σταθμός της Κοιλάδας, καταργείται.
Ο κ. Μαρίνος, είναι αρκετά καθησυχαστικός: «Ακούστε, το ενενήντα τοις εκατό των εξυπηρετήσεων, θα παραμείνει στα λιμενικά τμήματα της Ερμιόνης και του Πόρτο Χελίου. Δεν είναι τόσο τραγικά, τα πράγματα. Θα κρατήσουν αυξημένες αρμοδιότητες. Οι λεμβολογήσεις, οι εκδόσεις των αδειών αλιείας, θα εξακολουθήσουν να πραγματοποιούνται, στα κατά τόπους λιμενικά τμήματα. Και άλλης φύσεως άδειες, καθώς και οι δικογραφίες. Αυτό που θα αλλάξει, σχετίζεται με τις νηολογήσεις, με τα μεγάλα σκάφη δηλαδή, τις οποίες θα διεκπεραιώνουμε εμείς, εδώ στο Ναύπλιο. Θα πρέπει να σας πω, ότι τα επαρχιακά λιμεναρχεία, δεν έχουν μεγάλη κίνηση, σε αυτόν τον τομέα. Τα Κεντρικά λιμεναρχεία, απορροφούν τον μεγαλύτερο όγκο, πράξεων νηολογήσεων».
Του θυμίζουμε ότι στην Ερμιονίδα, κατά το παρελθόν, έχουν υπάρξει, επιχειρήσεις μεταφοράς λαθραίων τσιγάρων, λαθρομεταναστών κ.α.  «Οι αιρετοί της περιοχής κάνουν λόγο, για επικείμενη δημιουργία, μεγάλων κενών ασφαλείας, ως προς την λιμενική εποπτεία» του λέμε και ζητάμε να το σχολιάσει.
 «Θα πρέπει να δούμε, τον κεντρικό σχεδιασμό» μας απαντά, και συνεχίζει: «Ας μην παραβλέπουμε πως και η Ερμιόνη, αλλά και το Πόρτο Χέλι, ως λιμενικά τμήματα, θα έχουν τον δικό τους προϊστάμενο. Γνωρίζοντας λοιπόν τα προβλήματα, τα οποία θα διαβιβαστούν με αναφορά στην Κεντρική λιμενική Αρχή, η οποία θα κρίνει ορθολογικά, αν θα πρέπει να στελεχωθούν να «υπέρ -στελεχωθούν» κτλπ… Κάτι ανάλογο γίνεται και στην Κεντρική Διοίκηση… Βέβαια η Κεντρική Διοίκηση, έχει να διαχειριστεί έξι χιλιάδες κόσμο, εμείς εδώ, γύρω στα 60-70 άτομα, τα οποία θα μετακινούνται, ανάλογα με τις ανάγκες της υπηρεσίας».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου