Παρασκευή 5 Απριλίου 2013

Λιμάνι στο Μετόχι ,η αλλιώς δίπλα στο έδαφος της Τροιζηνίας όπου δεν μας πέφτει λόγος

Στρατηγική ήττα προ των θυρών..
Ας το μπαλώσουμε εγκαίρως..
"Ι"

Λύση στο μείζον θέμα της θαλάσσιας συγκοινωνίας από και προς το νησί της Ύδρας θέλουν να δώσουν ο περιφερειάρχης Αττικής Γιάννης Σγουρός και ο αντιπεριφερειάρχης Νήσων Δημήτρης Κατσικάρης, σπάζοντας το μονοπώλιο των δρομολογίων από Πειραιά που κοστολογούν περί τα 50 ευρώ το κάθε εισιτήριο για μια μόνο διαδρομή!
Τα ακριβά εισιτήρια «σκοτώνουν» τουριστικά την Ύδρα, αφού πλέον η μετάβαση στο νησί είναι απαγορευτική για τους επισκέπτες, ενώ ακόμα μεγαλύτερο πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι μόνιμοι κάτοικοί της, των οποίων η μεταφορά κατά καιρούς είναι αναγκαία.

Ο δρόμος ένας, να δημιουργηθεί λιμάνι στην Πελοπόννησο απέναντι από την Ύδρα και να δοθεί η επιλογή μιας, αλά Σπέτσες, εναλλακτικής διαδρομής για επισκέπτες και κατοίκους. Οι λύσεις δύο: Είτε συνεννόηση με την Περιφέρεια Πελοποννήσου για λειτουργία λιμανιού στην περιοχή Μετόχι της Ερμιόνης, είτε κατασκευή νέου λιμανιού στην Τροιζήνα, που ανήκει στην χωρική δικαιοδοσία της Περιφέρειας Αττικής.
Το πόσο θέλει κάποιος σήμερα να πάει και να έρθει στην Ύδρα καταδεικνύει το πρόβλημα σε όλο του το μεγαλείο. Περί τα 50 ευρώ το άτομο η μονή διαδρομή, 100 να πας και να έρθεις, 200 ευρώ το ζευγάρι, 400 μια μέση τετραμελής οικογένεια! Και αυτό γιατί τα μονοπώλια της ακτοπλοϊκής γραμμής επιτρέπουν την διαμόρφωση των τσουχτερών τιμών.
Έτσι όμως, από το νησί απομακρύνονται οι τουρίστες, οι οποίοι προτιμούν άλλους πιο φθηνούς προορισμούς, ενώ αιμορραγούν διττά οι μόνιμοι κάτοικοι της Ύδρας, από τη μία εξαιτίας της απώλειας του τουρισμού, από την άλλη από τα εισιτήρια που οι ίδιοι είναι αναγκασμένοι να πληρώσουν.
Μια κάποια λύση είχε δοθεί πρόσφατα, όταν Υδραίοι ιδιοκτήτες μικρών πλοιαρίων είχαν δρομολογήσει γραμμή από το λιμάνι της Ύδρας προς το Μετόχι, λιμάνι του Δήμου Ερμιονίδος, με την οποία με 6 περίπου ευρώ μπορούσες να περάσεις από και προς Πελοπόννησο.
Όμως «μικροπολιτικά και τοπικιστικά συμφέροντα», όπως καταγγέλλει ο αντιπεριφερειάρχης Νήσων Δημήτρης Κατσικάρης, «προσπαθούν να σταματήσουν τη λειτουργία του λιμανιού και να στερήσουν αυτή την λύση για την Ύδρα». Σύμφωνα με τον κ. Κατσικάρη αντιδράσεις υπάρχουν από τον Δήμο Ερμιονίδας και τους επιχειρηματίες της περιοχής που δεν θέλουν δεύτερο λιμάνι στον χώρο τους.
Δρόμοι για μόνιμη λύση
Η Περιφέρεια Αττικής όμως δεν πρόκειται να κάτσει με σταυρωμένα χέρια. Σε πρόσφατη συνεδρίαση του περιφερειακού συμβουλίου, ο Κώστας Διάκος από την Οικολογική παράταξης της ελάσσονος μειοψηφίας έθεσε το ζήτημα, ζητώντας πρωτοβουλίες για να λυθεί το πρόβλημα.
Απαντώντας ο κ. Κατσικάρης τόνισε ότι ήδη η Περιφέρεια ολοκληρώνει το έργο του δρόμου Γαλατά – Μετόχι, ώστε να γίνει η πρόσβαση των οχημάτων στο προσωρινό λιμάνι πιο εύκολη.
Όμως ο αντιπεριφερειάρχης αναζητά μόνιμη λύση. Έτσι λοιπόν, στις προτάσεις του είναι η συνεννόηση με την Περιφέρεια Πελοποννήσου και τον Δήμο Ερμιονίδος για την εις αεί εγκατάσταση λιμένα στο Μετόχι, όπου η εκεί Περιφέρεια μπορεί να διαμορφώσει καταλλήλως.
Στην περίπτωση που η Περιφέρεια Πελοποννήσου είτε δεν επιθυμεί, είτε δεν μπορεί να ανταποκριθεί σε ένα τέτοιο έργο, ο κ. Κατσικάρης δηλώνει έτοιμος να φέρει μελέτη με την οποία η Περιφέρεια Αττικής πλέον, χωρίς να έχει ανάγκη κανένα, θα κατασκευάσει λιμάνι στη Τροιζήνα (στα δικά της «χωράφια»), με ίδιους πόρους.
ΠΗΓΗ: NewsTA

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου