Πόρισμα κόλαφος από τον επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης Λέανδρο
Ρακιντζή για το θολό τοπίο λειτουργίας του ΕΟΠΥΥ ήρθε στο φως της
δημοσιότητας και μεταξύ άλλων υποστηρίζει πως η τρύπα των 1,2 δισ. ευρώ
μοιάζει αυθαίρετη, αφού δεν υπάρχει σαφής εικόνα τόσο για τις δαπάνες
όσο και για τις ακολουθούμενες διαδικασίες. Παράλληλα ο κ. Ρακιντζής
υποστηρίζει πως ο ΕΟΠΥΥ είναι ένα ελεύθερο πεδίο αυθαιρεσιών και
λειτουργεί στα όρια της νομιμότητας.
Βουλευτές, πανεπιστημιακοί και γιατροί χρέωναν τον Οργανισμό για νοσήλια εξωτερικού
Οπως δημοσιεύει σήμερα η εφημερίδα Ελευθεροτυπία ο επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης αναφέρει πως το τμήμα Πρόσθετης Περίθαλψης και Νοσηλείας στο Εξωτερικό και της Ειδικής Υγειονομικής Επιτροπής Εξωτερικού Αθηνών του ΟΠΑΔ δεν κρατούσαν ούτε τα προσχήματα,αφού οι υποθέσεις δεν εξετάζονταν με σειρά προτεραιότητας αλλά με αδιευκρίνιστα κριτήρια. Μάλιστα σε αρκετές
περιπτώσεις η γνωμοδότηση της Επιτροπής εξεδίδετο αυθημερόν ή ακόμη και σε ημερομηνία προγενέστερη της υποβολής.
Μάλιστα αναφέρεται πως συγκεκριμένες κατηγορίες ασφαλισμένων, ανάμεσα τους πανεπιστημιακοί, πολιτικοί, γιατροί έκαναν συχνά κατά δυσανάλογα μεγάλο ποσοστό χρήση του δικαιώματος νοσηλείας στο εξωτερικό. Χαρακτηριστικά αναφέρεται πως 9 βουλευτές, οι οποίοι αν και δεν είχαν καταβάλει εισφορές για μεγάλο χρονικό διάστημα και ενώ είναι κατά τεκμήριο οικονομικά εύρωστοι, έσπευσαν να κάνουν χρήση νοσηλείας στο εξωτερικό επιβαρύνοντας τον ΟΠΑΔ στον οποίο βρέθηκαν ευκαιριακά ασφαλισμένοι λόγω της ιδιότητας τους.
Παράνομη η Επιτροπή που «έστελνε» ασθενείς στο Εξωτερικό
Παράλληλα όπως αναφέρει το δημοσίευμα ο κ.Ρακιντζής τονίζει πως διαπιστώθηκε μη νόμιμη σύνθεση της Επιτροπής Αθηνών που εγκρίνει την αποστολή ασφαλισμένων του ΟΠΑΔ στο εξωτερικό επί μακρόν. Η συγκεκριμένη Επιτροπή λειτουργούσε μέχρι τον περασμένο Απρίλιο, αλλά εμφάνιζε μη νόμιμη σύνθεση από τον Μάιο του 2011. Μάλιστα κατά τη διάρκεια των ελέγχων εντοπίστηκαν περιστατικά νοσηλείας στο εξωτερικό που κόστισαν μέχρι και 500.000 ευρώ, ενώ ο μέσος όρος κυμαινόταν στα 80.000 – 100.000 ευρώ.
Οι ασθενείς επέλεγαν το νοσοκομείο που ήθελαν -Ο ΕΟΠΥΥ δεν είχε ιδέα
Χαρακτηριστικό της αυθαιρεσίας ήταν πως η επιλογή του νοσοκομείου γινόταν από τον ίδιο τον ασθενή με αποτέλεσμα ο ΕΟΠΥΥ να πληρώνει νοσήλεια όχι μόνο σε φορείς του δημοσίου αλλά και σε ιδιωτικά θεραπευτήρια. Και οι αυθαιρεσίες δεν σταματούσαν εκεί αφού ποσοστό των περιστατικών που κατευθύνονταν στο εξωτερικό, πήγαινε σε ιδιωτικά νοσηλευτήρια όπως για παράδειγμα των ΗΠΑ, εκτοξεύοντας έτσι το κόστος στα ύψη. Τέλος δεν φρόντισε κανείς να προχωρήσει στην καταγραφή της θεραπευτικής αποτελεσματικότητας και της καταγραφής του κόστους – οφέλους από τα περιστατικά που «έφυγαν» για το εξωτερικό.
Η κατανομή νοσηλίων εξωτερικού
Στο πόρισμα το οποίο δημοσιεύει η Ελευθεροτυπία ο ΕΟΠΥΥ φαίνεται να συγκροτήθηκε πρόχειρα, χωρίς βασικό σχέδιο, με συρραφή επιμέρους διατάξεων των προηγούμενων φορέων, τους οποίους αφομοίωσε. Η ίδια λογική διέπει και την οργάνωση τους αφού δεν διαθέτει οργανισμό, περιγραφή θέσεων εργασίας και εσωτερικό κανονισμό.
Το αποτέλεσμα λοιπόν ήταν να προκύψει ένας φορέας με κρίση ταυτότητας, χωρίς ενιαίο και συμπαγές θεσμικό πλαίσιο, δομή και τρόπο λειτουργίας. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι ο ανορθολογισμός σε όλο το εύρος των διαδικασιών και η ανυπαρξία ελέγχου των δαπανών, αλλά και τις ποιότητας των υπηρεσιών. Συμπερασματικά το πόρισμα καταλήγει πως ο ΕΟΠΥΥ έχει χάσει εντελώς τον αρχικό του στόχο και πορεύεται χωρίς στρατηγική, πυξίδα και χάρτη.
Βουλευτές, πανεπιστημιακοί και γιατροί χρέωναν τον Οργανισμό για νοσήλια εξωτερικού
Οπως δημοσιεύει σήμερα η εφημερίδα Ελευθεροτυπία ο επιθεωρητής Δημόσιας Διοίκησης αναφέρει πως το τμήμα Πρόσθετης Περίθαλψης και Νοσηλείας στο Εξωτερικό και της Ειδικής Υγειονομικής Επιτροπής Εξωτερικού Αθηνών του ΟΠΑΔ δεν κρατούσαν ούτε τα προσχήματα,αφού οι υποθέσεις δεν εξετάζονταν με σειρά προτεραιότητας αλλά με αδιευκρίνιστα κριτήρια. Μάλιστα σε αρκετές
περιπτώσεις η γνωμοδότηση της Επιτροπής εξεδίδετο αυθημερόν ή ακόμη και σε ημερομηνία προγενέστερη της υποβολής.
Μάλιστα αναφέρεται πως συγκεκριμένες κατηγορίες ασφαλισμένων, ανάμεσα τους πανεπιστημιακοί, πολιτικοί, γιατροί έκαναν συχνά κατά δυσανάλογα μεγάλο ποσοστό χρήση του δικαιώματος νοσηλείας στο εξωτερικό. Χαρακτηριστικά αναφέρεται πως 9 βουλευτές, οι οποίοι αν και δεν είχαν καταβάλει εισφορές για μεγάλο χρονικό διάστημα και ενώ είναι κατά τεκμήριο οικονομικά εύρωστοι, έσπευσαν να κάνουν χρήση νοσηλείας στο εξωτερικό επιβαρύνοντας τον ΟΠΑΔ στον οποίο βρέθηκαν ευκαιριακά ασφαλισμένοι λόγω της ιδιότητας τους.
Παράνομη η Επιτροπή που «έστελνε» ασθενείς στο Εξωτερικό
Παράλληλα όπως αναφέρει το δημοσίευμα ο κ.Ρακιντζής τονίζει πως διαπιστώθηκε μη νόμιμη σύνθεση της Επιτροπής Αθηνών που εγκρίνει την αποστολή ασφαλισμένων του ΟΠΑΔ στο εξωτερικό επί μακρόν. Η συγκεκριμένη Επιτροπή λειτουργούσε μέχρι τον περασμένο Απρίλιο, αλλά εμφάνιζε μη νόμιμη σύνθεση από τον Μάιο του 2011. Μάλιστα κατά τη διάρκεια των ελέγχων εντοπίστηκαν περιστατικά νοσηλείας στο εξωτερικό που κόστισαν μέχρι και 500.000 ευρώ, ενώ ο μέσος όρος κυμαινόταν στα 80.000 – 100.000 ευρώ.
Οι ασθενείς επέλεγαν το νοσοκομείο που ήθελαν -Ο ΕΟΠΥΥ δεν είχε ιδέα
Χαρακτηριστικό της αυθαιρεσίας ήταν πως η επιλογή του νοσοκομείου γινόταν από τον ίδιο τον ασθενή με αποτέλεσμα ο ΕΟΠΥΥ να πληρώνει νοσήλεια όχι μόνο σε φορείς του δημοσίου αλλά και σε ιδιωτικά θεραπευτήρια. Και οι αυθαιρεσίες δεν σταματούσαν εκεί αφού ποσοστό των περιστατικών που κατευθύνονταν στο εξωτερικό, πήγαινε σε ιδιωτικά νοσηλευτήρια όπως για παράδειγμα των ΗΠΑ, εκτοξεύοντας έτσι το κόστος στα ύψη. Τέλος δεν φρόντισε κανείς να προχωρήσει στην καταγραφή της θεραπευτικής αποτελεσματικότητας και της καταγραφής του κόστους – οφέλους από τα περιστατικά που «έφυγαν» για το εξωτερικό.
Η κατανομή νοσηλίων εξωτερικού
- Γερμανία 24,76%
- Βρετανία 20,75%
- Αλλες χώρες 17,65%
- Γαλλία 12,72%
- ΗΠΑ 12,36%
- Ελβετία 7,89%
- Ιταλία 3,38%
Στο πόρισμα το οποίο δημοσιεύει η Ελευθεροτυπία ο ΕΟΠΥΥ φαίνεται να συγκροτήθηκε πρόχειρα, χωρίς βασικό σχέδιο, με συρραφή επιμέρους διατάξεων των προηγούμενων φορέων, τους οποίους αφομοίωσε. Η ίδια λογική διέπει και την οργάνωση τους αφού δεν διαθέτει οργανισμό, περιγραφή θέσεων εργασίας και εσωτερικό κανονισμό.
Το αποτέλεσμα λοιπόν ήταν να προκύψει ένας φορέας με κρίση ταυτότητας, χωρίς ενιαίο και συμπαγές θεσμικό πλαίσιο, δομή και τρόπο λειτουργίας. Αποτέλεσμα όλων αυτών είναι ο ανορθολογισμός σε όλο το εύρος των διαδικασιών και η ανυπαρξία ελέγχου των δαπανών, αλλά και τις ποιότητας των υπηρεσιών. Συμπερασματικά το πόρισμα καταλήγει πως ο ΕΟΠΥΥ έχει χάσει εντελώς τον αρχικό του στόχο και πορεύεται χωρίς στρατηγική, πυξίδα και χάρτη.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου