Δευτέρα 4 Φεβρουαρίου 2013

35 ευρώ ποινή ανα τόνο σκουπιδιων που θάβονται απο το 2014


Καλό και ενημερωτικό άρθρο ,σχετικά με την μεγάλη μπίζνα στα σκουπίδια.Κρατάμε επειδή μας απασχολεί άμεσα ότι απο του χρόνου υπαρχει ποινή 35 ευρώ ανα τόνο για ότι  θάβεται..(δλδ δεν ανακυκλώνεται,κομποστοποιείται, κλπ).Η είσοδος της κρατικής ΔΕΗ(ώς πότε;)  στο παιχνίδι  σύμφωνα με δικές μας πληροφορίες είναι έκπληξη αλλα υπάρχει μαι εξήγηση  ότι κάποια απο τα εργοστάσια της μπορουν με μετατροπές να γίνουν χώροι καύσης   σε γρήγορο χρόνο και είναι πιο φιλική επιλογή  σαν εταιρεία στούς πολίτες (θεωρητικά)  απο τα ιδιωτικά μεγαθήρια.



"Ι"
Με   ΣΔΙΤ  θα  γίνουν  τα  εργοστάσια   διαχείρισης  των  απορριμμάτων , κάτι  που  θα  οδηγήσει  στα  ύψη  τα  δημοτικά  τέλη  καθαριότητας
 Ανοίγει για τα  καλά το θέμα διαχείρισης των  απορριμμάτων, με μεγάλους ελληνικούς και ξένους  κολοσσούς, να  επιχειρούν  να αντλήσουν  μερίδιο από  την  πίτα  που δημιουργείται  από  την  κατασκευή των εργοστασίων που οφείλει  να δημιουργήσει  η  χώρα  μας, προκειμένου  να  εναρμονιστεί  με  τις   ευρωπαϊκές  περιβαλλοντικές οδηγίες,  για  τον τρόπο  αξιοποίησης των  απορριμμάτων μέσα  από τη  λειτουργία  Χώρων  Υγειονομικής Ταφής Υπολειμμάτων  (  ΧΥΤΥ).

Ρεπορτάζ : 
ΑΝΤ.  ΤΣΕΛΕΝΤΗΣ
Από τον  επόμενο  χρόνο, το 2014, όπως   λέει  στον  ΤΑΧΥΔΡΟΜΟ ο Πρόεδρος   του  Συνδέσμου  Διαχείρισης  Απορριμμάτων  (  ΣΥΔΙΣΑ )  Νομού   Μαγνησίας  και   δημοτικός    σύμβουλος  
Βόλου  Λεωνίδας  Αναστασίου,  αν   οι χώρα  μας  δεν  έχει κατασκευάσει ή δεν  έχει δρομολογήσει  τις   διαδικασίες   για  τα  εργοστάσια  Ολοκληρωμένης   Διαχείρισης  Απορριμμάτων, τότε  θα   επιβάλλεται πρόστιμο    35 ευρώ / τόνο   σκουπιδιών.
Ακριβώς αυτά   τα   αλμυρά  πρόστιμα  της  Ε.Ε και σε  μία   προσπάθεια  να  αποφευχθεί   η αλήστου  μνήμης  χωματερή  του  Κουρουπητού,    που  στοίχισε  στην  χώρα  μας,  πρόστιμα  εκατοντάδων  εκατομμυρίων  ευρώ,  είναι  που  ενεργοποιούν , μετά  από  μεγάλες  καθυστερήσεις  το αρμόδιο  Υπουργείο  για  την  κατασκευή  τέτοιων   εργοστασίων  σε όλη  τη  χώρα , με   αιχμή, όπως   είναι  φυσικό, τα  τέσσερα  εργοστάσια  που  θα  κατασκευαστούν   στην   Αττική  και  συγκεκριμένα  στο  Γραμματικό, την  Κερατέα, τη Φυλή  και  τα  Λιόσια.
Και   επειδή  οι  εθνικοί  πόροι   δεν  περισσεύουν,  όλα  δείχνουν  ότι  η   μέθοδος  που  επιλέγεται  για την  κατασκευή   τους  είναι  οι  Συμπράξεις   Δημόσιου  και Ιδιωτικού  Τομέα  ( ΣΔΙΤ ) .  Εκεί    ακριβώς  μπαίνουν  οι μεγάλες   ελληνικές και  ξένες  εταιρίες, που  σε  ανύποπτη  στιγμή  ήλθαν και  στο  Βόλο, κάτι  που είχε  επισημάνει  στις  δηλώσεις   του  και  ο   τότε  δημοτικός  σύμβουλος  της  πλειοψηφίας  και   νυν    ανεξάρτητος δημοτικός   σύμβουλος    Γιάννης  Κουρτίνας , κατά   την   ημέρα παράδοσης   της προεδρίας  του  ΣΥΔΙΣΑ Μαγνησίας στο  σημερινό  Πρόεδρο  του Συνδέσμου   στις   αρχές   του  2011.
«Δεν ενέδωσα,  είχε δηλώσει   χαρακτηριστικά , σε ισχυρά επιχειρηματικά συμφέροντα,   που δραστηριοποιούνται  γύρω  από τις   μεθόδους αξιοποίησης   των  απορριμμάτων», προκαλώντας  έτσι αίσθηση  στους   δημοσιογράφους και  προλειαίνοντας ταυτόχρονα  το έδαφος  για  τον  ακήρυκτο  πόλεμο  που   θα  ακολουθούσε λίγο  αργότερα  σε   επιχειρηματικό  πεδίο.
Δύο    χρόνια  μετά  και   με   αφορμή   την κατασκευή   του εργοστασίου   επεξεργασίας   των  απορριμμάτων  στο  Γραμματικό   της  Αττικής  αποκαλύπτεται  το μέγεθος   των   εταιριών  που  δραστηριοποιούνται  στο  νέο  τομέα   που  πάει να   δημιουργηθεί.  Κόκαλης, Κοπελούζος   Μπόμπολας και Μυτιληναίος  είναι  μερικά  μόνον από   τα  ηχηρά  ονόματα  που έχουν  μπει   για  τα  καλά  στο  παιχνίδι  των  απορριμμάτων.

Όπως  εξηγεί   ο   Πρόεδρος   του  ΣΥΔΙΣΑ  Μαγνησίας   σε   επίπεδο  Θεσσαλίας  συντάσσεται  μελέτη  σκοπιμότητας     για   την  Ολοκληρωμένη  Διαχείριση  των  Απορριμμάτων   προκειμένου αυτή  να  επικαιροποιηθεί   και   για  τα  απορρίμματα   της περιοχής  μας. Μελέτη   η   οποία   μάλιστα έχει  καθυστερήσει,  αν  και ο σχεδιασμός  είναι  για  την  κατασκευή  τριών  εργοστασίων   Ολοκληρωμένης  Διαχείρισης  Απορριμμάτων. Ένα  στη Δυτική  Θεσσαλία  ( Τρίκαλα, Καρδίτσα,) , ένα  στην Κεντρική και  ένα  στην  Ανατολική Θεσσαλία .
Ο   κ..  Αναστασίου   εκτιμά  πως   το  εργοστάσιο  κατασκευής    του  Βόλου  θα   έχει  έναν προϋπολογισμό   της  τάξεως   των   40 εκατομμυρίων ευρώ  και   ότι  αν  επιλεγεί   η μέθοδος  της  κομποστοποίησης  στην  οποία συγκλίνουν  οι  περισσότεροι   φορείς (  σ.σ :  υπάρχουν ακόμη  οι   μέθοδοι  της  πυρόλυσης  και  της  καύσης) , τότε    η  επιβάρυνση    για  τους   δημότες δεν  θα  είναι  χαμηλότερη   από  50  ευρώ / τόνο , κάτι  που  σημαίνει  μία   σημαντική  αύξηση  στα  ανταποδοτικά  τέλη  καθαριότητας  που  πληρώνουν    κάθε  δύο  μήνες  οι  βολιώτες, μέσα από τους   λογαριασμούς   της  ΔΕΗ.  Και αυτό   γιατί  σήμερα   ο   Σύνδεσμος   χρεώνει  το  Δήμο   Βόλου  και κατ΄ επέκταση  τους   δημότες,   για  κάθε  τόνο απορριμμάτων   που  απορρίπτεται  στο  ΧΥΤΑ Βόλου ,  μόλις    11  ευρώ.
Η   χωροθέτηση   του  νέου  εργοστασίου, όπως  σημειώνει    ο Πρόεδρος  του  ΣΥΔΙΣΑ   Βόλου  Λεωνίδας  Αναστασίου , θα   γίνει σε έκταση τριάντα  περίπου στρεμμάτων   που υπάρχει  μέσα   στον  ήδη  υφιστάμενο χώρο  του  ΧΥΤΑ Βόλου      
 Στην   Αττική
 Oι εγχώριοι  μεγάλοι παίκτες  των κατασκευών  και της ενέργειας μαζί  και η ΔΕΗ  Α.Ε , με  κρυφούς  άσσους  στο μανίκι τους  ευρωπαϊκές εταιρίες, κυρίως   γερμανικές,   που διαθέτουν  τεχνογνωσία και προωθούν  τις δικές   τους τεχνολογίες, παίρνουν θέση μάχης, για τη διανομή  των έργων   διαχείρισης  των απορριμμάτων   στις   περιφέρειες όλης   της χώρας , συνολικού ύψους  2  δις ευρώ.
Κορυφαία   των μαχών, όπως  προαναφέραμε,  είναι   η  διαχείριση  των απορριμμάτων   της  Αττικής, συνολικού   ύψους  400  έως   450   εκατομμυρίων ευρώ, που περιλαμβάνει  την    κατασκευή  τεσσάρων   εργοστασίων  επεξεργασίας  απορριμμάτων  σε Γραμματικό, Κερατέα, Φυλή και Λιόσια.
Η  αντίστροφη  μέτρηση  για τα έργα  της  Αττικής  άρχισε   πριν λίγες  μέρες   με την   εκδήλωση ενδιαφέροντος  συνολικά οκτώ ομίλων  στην πρώτη φάση  του διαγωνισμού   για   τις   εγκαταστάσεις επεξεργασίας   απορριμμάτων της   Βορειοανατολικής Αττικής.
Κοινά χαρακτηριστικά   των οκτώ μεγάλων  και  μικρότερων ομίλων, που σηκώνουν   το γάντι  της  αναμέτρησης  για τα  σκουπίδια  της  Αττικής, αποτελούν ότι είναι  όλοι  εγχώριοι  παίκτες   και ότι την τελευταία δεκαετία  ακολουθούν  κοινό επενδυτικό δρομολόγιο  από τις κατασκευές   στην  ενέργεια  και  τώρα  στη   διαχείριση των απορριμμάτων.
Εντυπωσιακό στοιχείο   επίσης  που πρέπει  να   αναφερθεί  και που θα φανεί   στην  επόμενη φάση   του διαγωνισμού, όπου θα προεπιλεγούν,  οι έξι από τους οκτώ ενδιαφερόμενους   οίκους ,  καθώς θα απαιτηθεί    η κατάθεση   οικονομικών  και τεχνικών    προσφορών , είναι ότι  σχεδόν  όλοι  οι ελληνικοί όμιλοι  κρατούν  κλειστά  τα χαρτιά συνεργασίας  με   ξένους,  «παίκτες».
Οι   ιδιωτικοί φορείς   θα   επιλεγούν  μέσω  δημόσιου  διεθνούς   διαγωνισμού και θα αναλάβουν   τη μελέτη , την  κατασκευή,  συντήρηση , τεχνική διαχείριση και λειτουργία    της   μονάδας  επεξεργασίας  απορριμμάτων  για διάστημα έως  27 έτη . Οι διαγωνιστικές  διαδικασίες  επιτρέπουν   όλες τις διαθέσιμες  τεχνολογίες που καλύπτουν   τις  απαιτήσεις    των περιβαλλοντικών στόχων   της ευρωπαϊκής   και εθνικής   νομοθεσίας..
Πράγμα  που  σημαίνει  ότι  σε δεύτερο επίπεδο ανοίγει  πόλεμος  τεχνολογιών. Βασικό   κριτήριο  επιλογής   του  αναδόχου  θα   είναι  το χαμηλότερο τέλος χρήσης,  το οποίο  θα  κληθεί   να καταβάλλει  ο  δημότης, παράλληλα  με   την  επίτευξη  των  περιβαλλοντικών  στόχων.
 Ηχηρά ονόματα
 Ενδεικτικά  των  ισχυρών επιχειρηματικών  ομίλων  που έχουν  αρχίσει έναν    αγώνα   δρόμου για   τα  έργα  επεξεργασίας    στον κλάδο  των απορριμμάτων   είναι  αυτοί,  που  προσήλθαν   για το  έργο  επεξεργασίας απορριμμάτων  στο Γραμματικό, προϋπολογισμού   80  εκατομμυρίων , δυναμικότητας   127.000  τόνων   ετησίως , και  οι  οποίοι είναι :
ΑΚΤΩΡ  Παραχωρήσεις- ΗΛΕΚΤΩΡ :    Πρόκειται    για τις  εταιρίες του ομίλου  Λ. Μπόμπολα , Α.Καλιτσάντζη. Δραστηριοποιείται    ήδη στη   λειτουργία     της μονάδας     μηχανικής  ανακύκλωσης  στα  Λιόσια. Διαθέτει   τεχνογνωσία  στο αντικείμενο, ενώ  έχει  συνεργασία με   εταιρία  γερμανικής  τεχνογνωσίας.. Εχει  αναλάβει  έργα  διαχείρισης απορριμμάτων  με ΣΔΙΤ σε γερμανικές πόλεις  και στην  Αγία Πετρούπολη.
ΤΕΡΝΑ - Ενεργειακή - ΔΕΗ.:  Η  ΤΕΡΝΑ  του  Γ. Περιστέρη  (  σ.σ.   είναι   η εταιρία  που  κάνει   τα  αντιπλημμυρικά   έργα  προστασίας   του  Βόλου  στο  χείμαρρο  Ξηριά )   που είναι  ταυτοχρόνως  και πρόεδρος  του Ελληνικού Συνδέσμου Ηλεκτροπαραγωγών ΑΠΕ και του  βολιώτη Ν. Κάμπα  (  σ.σ.  γνωστός  από   την  εμπλοκή  του   με τη  ΓΕΚ   στο  έργο    του  Τσαλαπάτα )   δραστηριοποιείται  στον  τομέα   των κατασκευών και της  ενέργειας . Έκπληξη  αποτελεί  η  κοινή κάθοδος  με τη  ΔΕΗ ,με την   οποία  υπάρχει    σύγκρουση συμφερόντων  σε πολλά επίπεδα.  Λέγεται  ότι η συνεργασία   πλαισιώνεται  από  εταιρεία - έκπληξη  που διαθέτει  τεχνογνωσία   αλλά και  ισπανική υποστήριξη.
J & P ΑΒΑΞ - ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ : Η   πρώτη   εταιρεία ανήκει στο  κυπριακό  δίδυμο  των Σ. Παρασκευαίδη  και Δ. Ιωάννου ( σ.σ : Το  όνομα Παρασκευαίδη   είχε ακουστεί στην  επένδυση για το  Σωρό ) με  μεγάλη  ενασχόληση  στον κατασκευαστικό τομέα . Η δεύτερη εταιρία γνωστή  από τα έργα   και τη μεγάλη   σύγκρουσή της   Κερατέας  είναι συμφερόντων των Ομίλων Λασκαρίδη και Λάτση.
ARCHIRODON Group NV - INTRAKAT - ENVITEC : . Η πρώτη    της κοινοπραξίας   αποτελεί  την  εξέλιξη    της  ελληνικής     ιστορικής   εταιρίας  με  μεγάλα  έργα  στην   Ελλάδα,   στη Μ. Ανατολή  και   στην  Αφρική ,  που πλέον έχει  διεθνοποιηθεί   συγκεντρώνοντας  ελληνικά και ξένα   συμφέροντα, με   έδρα  της ARCHIRODON Group NV  στην Ολλανδία. Συμμετέχει  η  ΙΝΤΡΑΚΑΤ του Σ. Κόκκαλη ( σ.σ έχει κατασκευάσει  τη σκεπαστή εξέδρα στο Πανθεσσαλικό Στάδιο) . Η  ΕΝVITEC   είναι   ελληνική   εργοληπτική εταιρία    συμφερόντων του Χρ. Δρακόπουλου.
ΝΟVOAERA :   Εταιρία  του ομίλου Κοπελούζου, που έχει έντονη παρουσία  στον τομέα   της  ενέργειας. Οι  πληροφορίες  αναφέρουν ότι υποστηρίζεται  από γερμανική   τεχνολογία.
ΜΕΤΚΑ - Χρ. Κωνσταντινίδης :  Ο  Όμιλος Ε. Μυτιληναίου, από τους κυρίαρχους της ενέργειας , κάνει κοινή κάθοδο με μία ελληνική εργοληπτική  εταιρεία  6ης Τάξης , που πρώτη φορά  εμπλέκεται με  τα σκουπίδια , ενώ θεωρείται βέβαιο  ότι  εχει εξωτερική   υποστήριξη τεχνογνωσίας.
ΕΠΕΤΒΟ- ΔΟΜΟΣΠΟΡ - ΕΓΝΩΝ :  Πρόκειται   για  τρεις  μεσαίου  μεγέθους   ελληνικές εργοληπτικές  εταιρείες , συμφερόντων  αντίστοιχα  των Γ. Ρωμοσιού, Κ. Ρούτση,  και Ν. Κουβαρά, οι  οποίες λέγεται ότι κατέρχονται στο διαγωνισμό  με κρυφό   χαρτί   ισχυρή  γερμανική    υποστήριξη.
ΤΟΞΟΤΗΣ :  Εργοληπτική   εταιρία  έκτης τάξης,  ιδιοκτησίας   του Χρ. Καλογρίτσα.  
Ταχυδρόμος, Πανθεσσαλική Εφημερίδα
Bookmark and Share

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου