Μαθαίνουν ανάγνωση, γραφή και μαθηματικά μέσα σε παράγκες σε ένα κτήμα με ελιές... Ο λόγος για τα περίπου 1.000 προσφυγόπουλα που ζουν στον καταυλισμό της Μόριας στη Μυτιλήνη, τα οποία κάθε μέρα διδάσκονται από εκπαιδευτικούς από τις χώρες τους.
Στο πλευρό των δασκάλων αυτών, που βρίσκονται και αυτοί στη διαδικασία αίτησης ασύλου και ζουν στον καταυλισμό, βρίσκονται εθελοντές από την Ελλάδα και ευρωπαϊκές χώρες.
Το σχολείο βρίσκεται πλέον στην καρδιά του καταυλισμού, στον οποίο ζουν περίπου 14.000 άνθρωποι.
«Συγκεντρώσαμε και συνεχίζουμε να συγκεντρώνουμε τα παιδιά του καταυλισμού που συνεχώς αυξάνονται» λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Ζεκία Φαρσάτ, που μαζί με άλλους εκπαιδευτικούς, αιτούντες άσυλο, και εθελοντές, λειτουργεί το σχολείο. Καθηγητής στη νομική σχολή του Πανεπιστημίου του Αφγανιστάν ο ίδιος, ακτιβιστής εναντίον των πρακτικών τόσο των Ταλιμπάν όσο και της κυβέρνησης, αναγκάστηκε να φύγει περίπου πριν ένα χρόνο από την Καμπούλ και διατρέχοντας τη γνωστή διαδρομή, να φτάσει στη Μόρια όπου και εγκλωβίστηκε μετά την υποβολή αιτήματος ασύλου.
«Συγκεντρώσαμε και συνεχίζουμε να συγκεντρώνουμε τα παιδιά του καταυλισμού που συνεχώς αυξάνονται» λέει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Ζεκία Φαρσάτ, που μαζί με άλλους εκπαιδευτικούς, αιτούντες άσυλο, και εθελοντές, λειτουργεί το σχολείο. Καθηγητής στη νομική σχολή του Πανεπιστημίου του Αφγανιστάν ο ίδιος, ακτιβιστής εναντίον των πρακτικών τόσο των Ταλιμπάν όσο και της κυβέρνησης, αναγκάστηκε να φύγει περίπου πριν ένα χρόνο από την Καμπούλ και διατρέχοντας τη γνωστή διαδρομή, να φτάσει στη Μόρια όπου και εγκλωβίστηκε μετά την υποβολή αιτήματος ασύλου.
«Μαθαίνουμε στα παιδιά Αγγλικά, Γαλλικά, Γερμανικά, Αραβικά, Φαρσί και φυσικά Ελληνικά. Αλλά και μουσική και ζωγραφική» λέει.
Το πρόγραμμα διδασκαλίας ξεκινά καθημερινά στις 7 το πρωί και ολοκληρώνεται στις 10 το βράδυ. Όταν σκοτεινιάσει, η διδασκαλία γίνεται με τους φακούς των κινητών. Ένας πίνακας με μαρκαδόρους στον έναν τοίχο της παράγκας, παλέτες επενδυμένες με υφάσματα για δάπεδο κι αυτό ήταν όλο. Ούτε θρανία ούτε εποπτικό υλικό. Όσον αφορά τα τετράδια κι ό,τι άλλο χρειάζεται το σχολείο για να λειτουργήσει «φροντίζουν οι εθελοντές και καλοί άνθρωποι του νησιού».
«Σημαντικό είναι κανείς να έχει διάθεση να μάθει. Άλλο τόσο σημαντικό είναι να έχει κανείς και διάθεση να διδάξει» συμπληρώνει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Ζεκία Φαρσάτ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου