* Το άρθρο αυτο γράφηκε μετά απο συζήτηση με ανθρώπους ειδικούς στο θέμα
Είναι θετική εξέλιξη με την έννοια οτι υπάρχει κινητικότητα για το θέμα.
Βεβαία υπάρχουν θέματα πρακτικά που θα πρέπει να λυθούν.Κατα αρχήν οι οδηγοί θα πρέπει να κάνουν βάρδια στα ΚΥ οπότε θα λείπουν απο τις υπηρεσίες τους.
Στη συνέχεια η Πυροσβεστική έχει έλλειψη προσωπικού ειδικά στα κλιμάκια
και είναι και αυτή υπηρεσία άμεσης επέμβασης δλδ η δομή της έχει άμεση ετοιμότητα (συνήθως 1 λεπτού) .Αρα και αυτή πρέπει νά έχει το προσωπικό της δίπλα στα οχήματα της.Φυσικά δεν συζητάμε για το καλοκαίρι .
Περιορισμοί υπάρχουν επίσης στους μικρούς Δήμους που οι οδηγοί είναι λίγοι
.
Πολλοί θεωρούν λύση ότι αφού γίνει ένα συμβάν θα κληθεί η υπηρεσία του οδηγού(πχ του απορριμματοφόρου) ,ο οποίος αφού ειδοποιηθεί θα πρέπει να μεταβεί στο ΚΥ (μπορεί να χρειασθεί και 30 λεπτά) να παραλάβει το ασθενοφόρο και να μεταβεί στο σημείο.Αυτό είναι πλάνη
Οι χρόνοι δεν θα είναι αυτοί που απαιτούνται για πραγματικά επείγοντα περιστατικά.που η έλευση ασθενοφόρου είναι σημαντική για διατήρηση του ασθενούς στη ζωή και όχι απλά τη μεταφορά του κάποια στιγμή στο ΚΥ .
Ο οδηγός θα πρέπει να είναι δίπλα στο ασθενοφόρο οπότε θα λείπει απο κάπου αλλού.
Βέβαια θα μπορούσε ο Δήμος εγγυημένα να καλύψει μια θέση οδηγού ασθενοφόρου ,αλλά για να το κάνει σε 24ωρη βάση χρειάζεται 5 προσλήψεις.(3χ8 ώρες + 1 για τα ρεπό,και ΣΚ ) και ετήσιο κόστος 100000- 120000 ευρώ.
Στη λογική βέβαια του υπουργού ,απο το σύνολο των οδηγών όλων των δομών του Δημοσίου (Δήμος ,Πυροσβεστική,Λιμενικό αλλά και Αστυνομία)
σίγουρα θα μπορούσε να καλυφθεί συλλογικά μια 24ωρη θέση οδηγού ασθενοφόρου με ετοιμότητα 1 λεπτού. Ομως δεν παύει να χρησιμοποιείς ανθρώπους εκπαιδευμένους γιά άλλη δουλειά και όχι αυτη που τους υποχρεώνεις να κάνουν.
Επίσης σε επίπεδο εθνικού σχεδιασμού,υπάρχει οδηγοί του δημοσίου που μπορούν να μεταταχθούν στο ΕΚΑΒ και να λυθεί οριστικά το θέμα αλλά στην Ελλάδα δεν επιτρέπεται η υποχρεωτική μετάταξη υπαλλήλων ακόμη και αν δεν έχουν αντικείμενο εργασίας όπως όταν είχαν προσληφθεί.
Να προσθέσουμε ότι δεν μπορούν όλοι οι άνθρωποι να ανταπεξέλθουν σε δύσκολες καταστάσεις (όπως ενός σοβαρού τροχαίου με διαμελισμένα άτομα)
και να λειτουργήσουν by book ακόμη και στη οδήγηση (εκεί το προσωπικό της Πυροσβεστικής έχει εμπειρία καθώς επεμβαίνει στους απεγκλωβισμούς ), ο οδηγός του Δήμου όχι .
Εκεί μπορείς να δημιουργήσεις επιπλέον προβλήματα απο ότι πάς να λύσεις.Πιστεύω ότι θα γίνει αξιολόγηση σε αυτό το τομέα
πριν κριθεί κάποιος κατάλληλος για αυτή τη δουλειά.
Ο Οδηγός του ασθενοφόρου δεν είναι ένας απλός οδηγός (είναι συνδιασώστης ),και έχει ιδιαίτερες απαιτήσεις και δεξιότητες
Εν κατακλείδι ,οτιδήποτε είναι καλύτερο απο αυτό το προβληματικό που έχουμε είναι θετικό.Σημασία έχει στη πράξη να αποδειχτεί οτι το νέο προτεινόμενο σύστημα θα είναι μηχανισμός άμεσης επέμβάσης με τα απαιτούμενα της ιατρικής .Αυτό θα είναι το μεγάλο στοίχημα.
Τπ ασθενοφόρο δεν μεταφέρει ανθρώπους (όπως τα ταξί),διασώζει....
Υπάρχει μεγάλη διαφορά
Ενα παράδειγμα.
"Ι"
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου